Spruitjes, andijvie en een luie poes

Via de Facebook groep van onze wijk, kwam ik er achter dat een buurtgenoot een groentestal heeft.
Deze is op dinsdag middag en op zaterdagochtend open.
De buurtgenoot is een jachtopziener en mag van verschillende boerderijen groente en fruit mee nemen.( dat had ik begrepen..) En eieren!
Deze verkoopt hij dan in zijn verbouwde schuur. Voor een klein prijsje.
In de groente stal staat ook een tafel waaraan je kan zitten koffie drinken.

Ik zag telkens het bericht voorbij komen dat de groentestal open was.
Afgelopen dinsdag heb ik het aangedurfd om er heen te gaan.
Ik vind het soms eng om nieuwe dingen te doen en nieuwe mensen te ontmoeten. Ik vind wel dat ik moet doen, goed voor mijn zelfvertrouwen.

Het was gezellig in de groente stal.
Mijn oogst was dit:

Een krop andijvie, pond spruitjes, bietjes en sperziebonen.
Dit alles voor 3 euro en 65 cent.....
De bietjes en andijvie smaakten heerlijk! Vanavond gaan we de sperziebonen uitproberen.

Volgende week dinsdag ga ik weer, hij heeft ook rode kool te koop. Ik koop altijd rode kool uit een zakje of pot of diepvries. Nog nooit in zijn oorspronkelijk staat.
Afbeeldingsresultaat voor rode kool
Hebben jullie voor mij een tip om een rode kool klaar te maken? En een lekker recept,moet alleen kindvriendelijk zijn voor Naomi, mag ook vegetarisch zijn.

Tenslotte nog een foto van een luie poes. Ik vind het jammer dat ze geen poot uitsteekt in het huishouden...



PS:  Doe jij ook mee? Met het ABC?

Reacties

  1. ik at vandaag de stamppot rode kool uit de allerhande (januari 2017) AANRADER alleen deed ik 3 appels ipv 2 en voegde ik ook nog kaneel toe.
    Nomnom
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten