De vraag van vandaag: 7 augustus

Op de hoeveelste plaats staat het huishouden?

Niet op nummer 1. Daar staat Naomi.
Ik weet niet zo goed of werk of het huishouden hierna komt. Wel weet ik dat het huishouden een beetje stil staat nu. De afwas wordt wel gedaan, en de stofzuiger komt regelmatig langs en de wasmachine staat ook niet stil. Maar de andere dingen zoals ramen zemen, strijken, opruimen, onderhoud dat staat op een laag pitje. De reden is dat het met mijn schoonvader niet goed gaat.

Afgelopen zaterdag was de verjaardag van mijn overleden schoonmoeder ( ze wordt al 22 jaar gemist) en hun trouwdag. Een wens van mijn schoonvader was, dat wij, de kinderen met partners en de kleinkinderen bij het graf samen kwamen en bloemen neerzetten.
Dat hebben wij gedaan, samen ook koffie gedronken en wat gegeten in het verzorgingstehuis waar hij nu woont. Er is een grote kans dat hij binnenkort overlijd....dus mijn lieve man is zo vaak als hij kan bij zijn vader, wat ik begrijp.
Met Naomi om mij heen, kan ik niet veel doen in het huishouden en ik moet ook nog werken. Over 2 weken hebben wij vakantie. weg gaan we niet, Naomi gaat 1 keer per week naar mijn moeder en een ochtend naar de peuterspeel zaal, dat begint dan weer. Dus dan kunnen wij weer wat grotere dingen aanpakken.
Tot nu lopen de ratten niet over de tafel, maar ziet mijn huis een beetje uit als Villa Kakelbont.

Afbeeldingsresultaat voor pippi langkous cast




Reacties

Een reactie posten