Lapjes dinsdag: zacht, bakken en naaien

Vandaag is het weer dinsdag ( als je dit leest, is de dinsdag  woensdag geworden ).
Sinds vorige week heb ik een aantal vierkantjes genaaid. Tijdens het tv kijken of terwijl Naomi aan het spelen was.
Ik probeer elke dag een vierkantje te naaien, maar soms is de lappendoos bezet

Vandaag heb ik ook voor het eerst koekjes gebakken met Naomi. En ja, kerst valt vroeg dit jaar, ik heb alleen maar kerst koekjes figuren...

Het naai werk gaat de goede kant op. Ik moet er nu nog 50 van de 85...
Soms voel ik me net als het zusje uit dit sprookje:

Een sprookje van Grimm over in zwanen betoverde prinsen. Een weduwnaar-koning trouwt met de dochter van een heks. Uit angst voor het verlies van zijn eigen kinderen verbergt hij ze in een diep woud. De heksendochter komt er achter en betovert de zes zoons in zwanen. De dochter kan hen bevrijden als ze zes jaar niet spreekt en elk jaar van stro een hemdje maakt. De dochter gaat dit aan. Als een prins verliefd op haar wordt en zij trouwen en er kinderen komen wordt ze door de moeder van de prins beschuldigd van kindermoord. Zij mag nog steeds niet spreken en kan de beschuldigingen niet weerleggen. Het meisje wordt op het laatst van de brandstapel gered door haar eigen zwanenbroers die nog net op tijd kan veranderen in mensen door de stro-hemden over hen heen te gooien.
Afbeeldingsresultaat voor sprookje over naaien zwanen

Maar gelukkig mag ik wel praten en lachen....

Reacties

  1. Ik zou niet zeggen dat het kerstkoekjes zijn hoor. Sterren zijn er altijd. Wat een mooie illustratie trouwens

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten